مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 11:552021-08-17بين الملل

بیانیه ایکوم درباره تهدید میراث فرهنگی افغانستان


ایکوم جهانی در طول این  بحران های وحشتناک، به همراه بسیاری از سازمان های بین المللی دیگر در کنار مردم افغانستان ایستاده تا از میراث آن ها در برابر همه تهدیدها محافظت کنند.

- شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) در پی تحولات اخیر افعانستان که میراث فرهنگی این کشور را در معرض تهدید قرار داده است، بیانیه ای را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه شورای جهانی موزه ها (ایکوم) درباره وضعیت پیش روی میراث فرهنگی افغانستان که اخیرا با به قدرت رسیدن طالبان با تهدید احتمالی مواجه است، آمده: در روزهای اخیر، ایکوم جهانی به همراه جامعه بین المللی رویدادهایی را که در سراسر افغانستان، در حال وقوع است با نگرانی پیگیری می کند.

ایکوم به ویژه نگران تهدید غیرنظامیان و مردان و زنان افغان است که زندگی خود را وقف حفاظت از میراث فرهنگی غنی و متنوع این ملت تاریخی کرده اند.

شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) انتظار دارد همه مقامات در سراسر افغانستان به تمامیت موزه ها، مجموعه های آن ها و آثار میراثی و همچنین متخصصان میراثی که از این میراث ملموس و ناملموس حفاظت کرده اند، بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی یا جنسیتی و قومیتی احترام بگذارند.

علاوه بر این، ما انتظار داریم مقامات همچنان به تعهدات بین المللی خود برای حفاظت از میراث، به عنوان یک کشورِ طرف کنوانسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه ایکوم درباره تهدید میراث فرهنگی افغانستان

بیانیه ایکوم درباره تهدید میراث فرهنگی افغانستان