مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 23:502021-08-17اقتصادي

چگونه جنگل های کشور را حفظ کنیم؟


حفاظت از جنگل ها همواره یکی از مهم ترین موضوعات و مباحث زیست محیطی در دنیا به ویژه در ایران است که تنها 7 درصد از مساحت کل آن را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

- با این حال راهکارهای مختلف و متعددی از سوی کارشناسان به منظور حفظ این منابع با ارزش که نقش مهمی نیز در مقابله با تغییرات اقلیمی دارند، ارائه می شود که طرح تنفس یکی از آنهاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح تنفس جنگل های شمال کشور یکی از بزرگترین طرح های حفاظتی از جنگل هایی است که بیش از حد ظرفیت، مورد بهره برداری قرار می گرفتند.

این طرح که از سال 96 در حال اجراست به هیچ بهره برداری اجازه قطع درختان جنگلی را نمی دهد.

طرح تنفس جنگل مانع از تشدید دست اندازی ها شد هادی کیادلیری - رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه طرح تنفس جنگل ها مانع از تشدید دست اندازی به جنگل های شمال کشور شده است، معتقد است: عوامل طبیعی بیشتر شروع کننده تخریب جنگل ها هستند و عوامل انسانی تهدیدات مربوط به تخریب جنگل ها را مستعد می کنند، تغییر الگو و شدت و حدت آتش سوزی ها ناشی از دخالت های بی مورد انسان در طبیعت است که حضور دام چندین برابر جمعیت، تغییر کاربری اراضی، توسعه بی قاعده و معضل زباله ها از جمله این دخالت ها و عوامل تخریب جنگل ها به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه جنگل های کشور را حفظ کنیم؟

چگونه جنگل های کشور را حفظ کنیم؟