مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-18بين الملل

کاندولیزا رایس: افغانستان، تصویرِ آمریکای در حال عقب نشینی است


وزیر خارجه پیشین آمریکا در یادداشتی از نحوه خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرد و نوشت، اعتبار آمریکا آسیب دیده و زمان آن است که تعهدات خود را در قبال عراق، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاندولیزا رایس وزیر خارجه پیشین آمریکا بین سال های 2005 تا 2009 و مشاور امنیت ملی کاخ سفید بین سال های 2001 تا 2005 در یادداشتی درباره تحولات افغانستان که منجر به فروپاشی حکومت مورد حمایت واشنگتن شد، نوشت: دولت آمریکا در خروج نیروهای نظامی خود از این کشور خیلی عجولانه و شتاب زده عمل کرد.

وی که در زمان حمله آمریکا و متحدانش به افغانستان مشاور امنیت ملی جرج بوش بود، در یادداشت خود در روزنامه واشنگتن پست افزود: بیست سال برای تکمیل پروسه انتقال حکومت قرنِ هفتمی طالبان و یک جنگ داخلی سی ساله به یک حکومت باثبات در افغانستان کافی نبود.

بیست سال حتی ممکن است برای مستحکم تر کردن دستاوردهای ما علیه تروریسم هم کافی نباشد و نیاز به زمان بیشتری است؛ زمان بیشتر، یعنی نیازی به حضور نیروهای رزمی ما در افغانستان نبود، فقط یک هسته ای از حضور نظامیان آمریکایی برای آموزش، حمایت هوایی و اطلاعاتی کافی بود.

  کاندولیزا رایس که از چهره های تندروی حزب جمهوریخواه شناخته می شود در ادامه مطلب خود آورده است، ما نخواستیم به خودمان و افغانستان زمان بیشتری بدهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاندولیزا رایس: افغانستان، تصویرِ آمریکای در حال عقب نشینی است

کاندولیزا رایس: افغانستان، تصویرِ آمریکای در حال عقب نشینی است