مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 05:302021-08-18سياسي

شمع گردانی و شبیه خوانی در اردبیل برگزار نمی شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به دلیل شرایط حاد بحرانی دلتا کرونا در استان اردبیل و سرایت این ویروس خطرناک به مناطق مختلف استان اردبیل، - آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی نظیر شمع گردانی و شبیه خوانی در اردبیل برگزار نمی شود.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده 27 مرداد در جلسه ستاد مقابله با کرونا که با حضور مسئولان در فضای آزاد استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با تصمیم جدید شورای تأمین و ستاد مقابله با بیماری کرونا قرار شد علاوه بر آیین های سنتی و مذهبی اردبیلی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی، برپایی هرگونه دستجات عزاداری در محلات، خیابان ها و معابر ممنوع شده و نماز ظهر عاشورا نیز به صورت دسته جمعی برگزار نشود.

وی تصریح کرد: تمام عزاداران موظفند در صورت برپایی مجالس در فضای آزاد با هدف سینه زنی، زنجیرزنی و روضه خوانی ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زده و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی امکان حضور هیچ فردی در این مجالس داده نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به پر بودن مراکز درمانی و بیمارستانی و پذیرش روزانه سه هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان ها از بابت شیوع دلتا کرونا اشاره کرد و گفت: 20 برابر پیک های قبلی بستری و ابتلا به ویروس کرونا در این مرحله گزارش شده که عمده آنها خانوادگی و از نوع حاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمع گردانی و شبیه خوانی در اردبیل برگزار نمی شود

شمع گردانی و شبیه خوانی در اردبیل برگزار نمی شود