مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-18سياسي

به دنبال ثبت ملی دو آیین عزاداری بوشهری


کارشناس ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به دنبال ثبت ملی مراسم «شب یازدهم محرم» در روستای هلیله و آیین «شال انداختن» در پایان سینه زنی بوشهر هستیم.

- ایسنا/بوشهر کارشناس ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به دنبال ثبت ملی مراسم شب یازدهم محرم در روستای هلیله و آیین شال انداختن در پایان سینه زنی بوشهر هستیم.

سودابه معموری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن قدمت دیرینه در برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر اقدام به ثبت ملی آثارهای معنوی کرده است تاجایی که از 81 اثر ناملموس به ثبت ملی رسیده در این استان، 21 اثر مربوط به این ایام عزاداری محرم و صفر است.

وی افزود: هر یک از این مراسم ها دارای ارزش های شاخص و منحصر به فرد خود است؛ که با فرهنگ مردم استان بوشهر گره خاصی خورده است.

کارشناس ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: این مراسم های مربوط به عزاداری که در مراسم بزرگان مذهبی تا به امروز باقی مانده است، یکی از باسابقه ترین انواع رسومات غنی در ایران محسوب می شوند.

معموری ادامه داد: گرده بخشو یکی از مهم ترین آثاری که به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال ثبت ملی دو آیین عزاداری بوشهری

به دنبال ثبت ملی دو آیین عزاداری بوشهری