مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-19سياسي

خیمه سوزان مراسمی در غم مصیبت هایی اهل بیت (ع)


همه ساله در ظهر عاشورا عزاداران حسینی بر سر و سینه زنان مراسم خیمه سوزان را به یاد اهل بیت پیامبر برپا می کنند تا همگان بدانند که یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی.

- ایسنا/زنجان همه ساله در ظهر عاشورا عزاداران حسینی بر سر و سینه زنان مراسم خیمه سوزان را به یاد اهل بیت پیامبر برپا می کنند تا همگان بدانند که یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی.

اصلاً حسین جنس غمش فرق می کند این راه عشق پیچ و خمش فرق می کند تک تک لحظات روز عاشورا سراسر ممو از مصائب جانسوزی است که بر اهل بیت (ع) رفته، شهادت مسلم، شهادت طفلان مسلم، بستن آب بر روی کاروان، سنگ زدن کوفیان بر اسرا، شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، تکه تکه شدن حضرت علی اکبر (ع)، اصابت تیر بر گلوی علی اصغر (ع) و آنچه که در گودی قتل گاه بر حضرت زینب (س) گذشت، تنها شاید هزاران حکایت ناگفته ای است که بر اهل بیت (ع) در این روز گذشت.

یکی از حوادث بسیار تکان دهنده و غم انگیز در غروب عاشورا، سوزاندن خیمه های آل رسول الله (ص) بود که پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش به وقوع پیوست.

سوزاندن خیمه ها در حالی بود که اکثر زنان و دخترکان با شهادت پدر و برادرانشان و عموی شان عباس حالا بعد از خدا دیگر یار و یاوری نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیمه سوزان مراسمی در غم مصیبت هایی اهل بیت (ع)

خیمه سوزان مراسمی در غم مصیبت هایی اهل بیت (ع)