مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 07:352021-08-19بين الملل

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه قزاقستان و قرقیزستان، افغانستان محور مذاکره


وزرای خارجه قزاقستان و قرقیزستان در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت منطقه از جمله چگونگی همکاری دو کشور در مورد افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، روسلان قزاق بایف وزیر خارجه قرقیزستان و مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در جریان این گفت وگو دو طرف در مورد مسائل مختلف و  روابط قرقیزستان و قزاقستان بحث و تبادل نظر کردند و در مورد مسائل بین المللی و منطقه ای با در نظر گرفتن تشدید اوضاع نظامی-سیاسی در قزاقستان برای کمک آنها در تخلیه 15 شهروند این کشور از کابل و همچنین کمک به سفارت قرقیزستان در افغانستان تشکر کرد.

وی گفت این مساعدتها نشان دهنده سطح بالای روابط برادرانه و همسایگی خوب بین دو کشور است.

در ادامه وزیر خارجه قزاقستان آمادگی این کشور را برای ارائه هرگونه کمک بیشتر در امور مربوط به اتباع جمهوری قرقیزستان و نمایندگی دیپلماتیک آنها در افغانستان اعلام کرد.

طرفین در ادامه توافق کردند تا اقدامات بیشتر در مورد وضعیت افغانستان را از طریق نمایندگی ها و وزارتخانه های خارجی خود از جمله با کشورهای شریک در سازمان پیمان امنیت جمعی  و سایر سازمان های منطقه ای هماهنگ کنند تا بتوانند در صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه قزاقستان و قرقیزستان، افغانستان محور مذاکره

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه قزاقستان و قرقیزستان، افغانستان محور مذاکره