مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 13:252021-08-19بين الملل

سیاستمدار آلمانی: غربی ها در افغانستان شکست سنگینی خوردند


رییس دولت محلی آلمان با اشاره به شکست سنگین غربی ها در افغانستان گفت، بار مسئولیت وضعیت کنونی در این کشور متوجه آمریکا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارکوس سودر رییس دولت محلی ایالت باواریای ، این مقام آلمانی که رهبری حزب اتحادیه سوسیال مسیحی را بر عهده دارد گفت: [مأموریت غربی ها] در افغانستان شکستی سنگین را به دنبال داشته است .

سودر با اشاره به اینکه این بزرگ ترین شکست از زمان [جنگ] ویتنام است ، افزود، به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان یک پیروزی اخلاقی برای اسلام گرایی است .

او در ادامه گفت: ایالات متحده به خاطر اتخاذ تصمیم خروج از افغانستان، مسئولیت اصلی اوضاع کنونی را بر دوش دارد و واشنگتن باید امنیت و حمایت اقتصادی کشورهای همسایه را تضمین کند .

پیش تر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نشست حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی گفته بود تصمیم خروج نیروهای آمریکایی ازافغانستان (خلأ ایجاد شده) تأثیر مشابه در تمام این کشور داشته است.

مرکل گفت: ما ساعات تلخی را می گذرانیم، اکنون باید بر تلاش ها برای نجات تمرکز کنیم .

فرانک-والتر اشتاینمایر رییس جمهور آلمان نیز، انتشار تصاویری از فرار گسترده مردم از کابل و تلاش برای سوارشدن به هواپیماها در فرودگاه را مایه شرمساری کشورهای غربی توصیف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستمدار آلمانی: غربی ها در افغانستان شکست سنگینی خوردند

سیاستمدار آلمانی: غربی ها در افغانستان شکست سنگینی خوردند