مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 18:502021-08-19اجتماعي

گنجینه رضوی، امانتدار قدیمی ترین نسخ خطی عاشورایی


کارشناس ارزشیابی و ثبت نسخ خطی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از وجود نسخ خطی نفیس با موضوع کربلا و عاشورا و با عناوین زیارت، - ایسنا/خراسان رضوی کارشناس ارزشیابی و ثبت نسخ خطی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از وجود نسخ خطی نفیس با موضوع کربلا و عاشورا و با عناوین زیارت، وقایع، مجالس عاشورا، مقتل، مرثیه و سوگنامه کربلا در این مرکز خبر داد.

سیدرضا صداقت حسینی با اشاره به وجود نسخه های خطی نفیس عاشورایی در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از کتاب المزار به قلم شیخ مفید نام برد و اظهار کرد: این نسخه از نظر تاریخ کتابت، قدیمی ترین نسخه خطی این اثر در کتابخانه های ایران به شمار می رود.

این کتاب در بیان مناسک زیارت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) و همچنین آداب زیارت سایر امامان معصوم(ع) و حضرت رسول(ص) است.

وی افزود: این اثر به خط نسخ 15 سطری و در 77 برگ در آخر محرم 957 کتابت شده و در سال 1311 به دست رضا نایینی وقف کتابخانه رضوی شده است.

این نسخه شناس در ادامه از کتاب روضه الشهداء ملاحسین کاشفی متوفی 910 هجری قمری به عنوان دیگر نسخه خطی نفیس این مجموعه نام برد و تصریح کرد: این کتاب در بیان حادثه کربلا و شهادت امام حسین(ع) با مختصری از حالات پیامبر(ص)، حضرت فاطمه(س)، امام علی(ع)، ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه رضوی، امانتدار قدیمی ترین نسخ خطی عاشورایی

گنجینه رضوی، امانتدار قدیمی ترین نسخ خطی عاشورایی