مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مرداد 1400 ساعت 02:252021-08-19سياسي

ویژگی های جامعه ای که «حسینی» می اندیشد


جامعه ای که حسینی می اندیشد و خود را پیرو او دانسته و عشق و ارادت به او را برای خود اصل دانسته و به دل می نشاند، نه تنها نهضت آن حضرت را به لحاظ معرفتی و عقیدتی باور داشته بلکه در مقام عمل و رفتار نیز الگوی خود می شمارد و تبعیت و اطاعت از او در میدان عمل را .

- جامعه ای که حسینی می اندیشد و خود را پیرو او دانسته و عشق و ارادت به او را برای خود اصل دانسته و به دل می نشاند، نه تنها نهضت آن حضرت را به لحاظ معرفتی و عقیدتی باور داشته بلکه در مقام عمل و رفتار نیز الگوی خود می شمارد و تبعیت و اطاعت از او در میدان عمل را نیز برای خویش فرض و لازم می داند، از قلمرو اخلاقی و فقهی که امام و مولایش برای او ترسیم نموده است تخطّی نمی نماید و دقیقاً بر همان موازین حرکت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نوشتاری در روزنامه ایران به قلم حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، استاد علوم عقلی و نقلی اسلامی حوزه علمیه قم و ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، آمده است: یکی از جلوه های برتر نهضت عاشورا و قیام کربلا اهتمام به احکام الهی و رعایت اخلاق انسانی و اسلامی است.

گرچه روح حرکت و نهضت حسینی (علیه السلام) را عرفان و تقرب به ساحت الهی تأمین می نماید اما حدود و ثغور اجرایی آن را فقه و اخلاق احاطه نموده و هرگز از چارچوب آن خارج نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های جامعه ای که «حسینی» می اندیشد

ویژگی های جامعه ای که «حسینی» می اندیشد