مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-21پزشكي

واکسیناسیون مرگ های کرونایی یزد را 30 درصد کاهش داد


دکتر محمود نوری شادکام در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این که مردم باید بدانند که به هیچ عنوان تزریق واکسن به معنای رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی نیست، اظهار کرد: در هفته ای که گذشت هزار و 37 بیمار جدید بستری داشتیم و 50 تن از مردم استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش 20 درصدی ابتلا و کاهش 30 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم که اگر میزان رعایت دستورالعمل ها افزایش یابد امیدواریم در روزهای آینده وضعیت بهتری پیدا کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که واکسیناسیون توانسته سیر ابتلا به کرونا را نزولی کند، گفت: قضاوت درباره شیب نزولی کرونا در استان زود است و باید تا 10 روز آینده اثر محدودیت ها و البته تجمع و مسافرت ها را نیز ببینیم.

دکتر نوری شادکام واکسیناسیون را از مهمترین و بهترین روش های پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ ناشی از کرونا دانست و بیان کرد:  مطالعاتی از 102 هزار واکسن زده و 102 هزار واکسن نزده در اروپا انجام گرفته که بر اساس آن، از 102 هزار فرد واکسن زده فقط 100 نفر به کرونا مبتلا شده و یک نفر فوت کرده است و از 102 هزار واکسن نزده، هزار و 637 نفر به کرونای شدید مبتلا شدند و 417 نفر هم جان خود را از دست دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون مرگ های کرونایی یزد را 30 درصد کاهش داد

واکسیناسیون مرگ های کرونایی یزد را 30 درصد کاهش داد