مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 04:002021-08-21فرهنگي

سینمای ایران امسال «جشن» ندارد/ جزییاتی درباره آیین جدید


رامین حیدری فاروقی با اشاره به اینکه امسال به جای استفاده از واژه «جشن»، از عبارت «آیین تشویق آثار برگزیده سینمای ایران» استفاده می شود، تاکید کرد مراسم این آیین 30 مهرماه برگزار خواهد شد.

- ، رامین حیدری فاروقی رییس انجمن هنرها و فنون سینمایی ایران (آکادمی خانه سینما) در پاسخ به پیگیری ما درباره آخرین تصمیم گیری ها در مورد چگونگی برگزاری جشن سینمای ایران در سال 1400، متنی را در اختیار ما قرار داد.

مهر نوشت؛ رییس انجمن هنرها و فنون سینمای ایران در این متن نوشته است: دنیا در نظر ما مجموعه متناقضی است که بخش های مختلف اش با هم انگار جور در نمی آیند؛ اما آدم گاهی چیزهایی را موقتاً جفت وجور می کند تا نفسی چاق کند؛ یک طرف این داستان، سور است و سمت دیگرش سوگ؛ تولد است به سوی مرگ و تا اطلاع ثانوی، هنوز ستایش زندگی زیباست چون تدبیری عاقلانه و کششی درونی و جذاب است با منطقی رازآمیز؛ درام و داستان و ماجرا و شخصیت قابل تعریف پرسش برانگیز، در همین زیر و بالاها، زندگی جذاب و دنبال کردنی می شود.

سور و جشن و سرور برای اینکه جماعتی توانسته اند سالیان سال، بخشی قابل تشخیص و متشخص به نام سینمای ایران را سرپا نگهدارند و با افت و خیزهای زندگی این سرزمین، دمسازش کنند، کار نیکویی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای ایران امسال «جشن» ندارد/ جزییاتی درباره آیین جدید

سینمای ایران امسال «جشن» ندارد/ جزییاتی درباره آیین جدید