مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 04:402021-08-21پزشكي

حساسیت به پنی سیلین منعی برای واکسیناسیون کرونا نیست


رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: وزارت بهداشت اعلام کرد حساسیت به پنی سیلین منعی برای واکسیناسیون کرونا نیست و این افراد می توانند در مراکزی که امکانات احیا وجود دارد این واکسن را دریافت کنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: وزارت بهداشت اعلام کرد حساسیت به پنی سیلین منعی برای واکسیناسیون کرونا نیست و این افراد می توانند در مراکزی که امکانات احیا وجود دارد این واکسن را دریافت کنند.

مسعود ضیایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به گسترش ابهاماتی در فضای مجازی در خصوص منبع مصرف واکسن های کووید_19 در افراد با سابقه آلرژی و حساسیت به پنی سیلین با توجه به سوالات مکرر تلفنی به عمل آمده از مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم سطح کشور، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت طی ابلاغیه ای صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در برخی از مراکز تزریق واکسن کرونا، به دلیل سابقه قطعی یا مشکوک حساسیت به پنی سیلین، از طریق واکسن کرونا برای برخی از مراجعه کنندگان، ممانعت به عمل آمده است؛ این در حالی است که سابقه آلرژی و یا حساسیت های دارویی شامل حساسیت به خانواده پنی سیلین ها و سایر آنتی بیوتیک ها، منع مصرف برای تزریق واکسن های کووید_19 محسوب نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حساسیت به پنی سیلین منعی برای واکسیناسیون کرونا نیست

حساسیت به پنی سیلین منعی برای واکسیناسیون کرونا نیست