مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 05:352021-08-21بين الملل

خطرات فراموشی یک خانه !


درست 52 سال پیش در چنین روزی یک جنایت رقم خورد، جنایتی علیه یک خانه! خانه ای که با به آتش کشیدنش قلب میلیونها نفر در سراسر جهان آتش گرفت و سوخت.

- ایسنا/کرمانشاه درست 52 سال پیش در چنین روزی یک جنایت رقم خورد، جنایتی علیه یک خانه! خانه ای که با به آتش کشیدنش قلب میلیونها نفر در سراسر جهان آتش گرفت و سوخت.

اول اوت سال 1348 بود که مسجد الاقصی؛ خانه خدا و قبله اول مسلمین توسط یک اسراییلی افراطی به آتش کشیده شد، آتشی که 1500 متر مربع از این مسجد مقدس و تاریخی را در خود سوزاند و منبر قدیمی و تاریخی آن را تبدیل به خاکستر کرد، این اهانت و جسارت به بنای مقدس مسلمانان موجب شد تا امروز(30 مرداد) برای معرفی اهمیت و جایگاه مساجد در سراسر جهان به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شود.

تاریخچه مسجد اما نه به مسجد الاقصی، که به مسجد الحرام برمی گردد، زمانی که ابراهیم نبی برای اولین بار خانه کعبه را بنا کرد و مسجد الحرام عنوان اولین مسجد روی زمین را به خود گرفت.

اما بعدها با ظهور اسلام، این مسجد قبا بود که عنوان نخستین مسجد جهان اسلام را به خود اختصاص داد، مسجدی که توسط دستان مبارک پیامبر(ص) در مدینه بنیان نهاده شد، مسجدی که هم محل عبادت بود و هم محل قضاوت و شور و مشورت و هم محل برنامه ریزی های سیاسی و نبردهای مسلمانان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات فراموشی یک خانه !

خطرات فراموشی یک خانه !