مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 06:102021-08-21سياسي

خودکشی و نقش کمرنگ دستگاه های متولی در کاهش این آسیب


خودکشی مسئله ای اجتماعی است و ریشه در بحران های اجتماعی دارد لذا راهکارهای کاربردی جهت کاهش آن منوط به اصلاح ساختارهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی دارد.

- خبرگزاری فارس لرستان- خودکشی به پایان خود خواسته زندگی گفته می شود و متاثر از عوامل فردی واجتماعی متعدد است.

  سرخوردگی، ناکامی، ناتوانایی های جسمی و روانی مانند افسردگی و اعتیاد و یا بیماری های مزمن از جمله عوامل فردی است که  منجر به انزوا و گسستگی پیوندهای اجتماعی ودر نتیجه میل به پایان زندگی می شود.

فقر، بیکاری، اعتیاد، فروپاشی خانواده، شکاف طبقاتی، دگرگونی ارزش های فرهنگی و اعتقادی در پی تغییرات سریع اجتماعی و یا بحران های اقتصادی منجر به شکاف طبقاتی و فقر فراگیر می گردد.

تغییرات سریع تکنولوژی وعدم توان جامعه در سازگاری با شرایط جدید منجر به تاخر فرهنگی وآسیب های ناشی از آن می گردد و نتیجه آن بحران هویت وگسستگی پیوندهای اجتماعی و فردگرایی افراطی ومیل به پایان زندگی در افراد ناتوان از سازگاری با شرایط جدید از جمله نتایج آن است.

  خشونت خانوادگی، طلاق ، بالا رفتن سن ازدواج و تاخیر در فرزندآوری، تجرد دائم از جمله معضلاتی است که می تواند  خانواده را متشنج کرده وسبب سوءکارکرد در خانواده شود ونتایج آن کاهش قدرت خانواده در فرزند پروری و آموزش مهارت های زندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکشی و نقش کمرنگ دستگاه های متولی در کاهش این آسیب

خودکشی و نقش کمرنگ دستگاه های متولی در کاهش این آسیب