مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-21اقتصادي

تجارت خارجی لازمه رشد اقتصاد پایدار است


نائب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که تجارت خارجی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رشد اقتصادی پایدار است، گفت: بدون تعارف و پرده پوشی امروز مشکل اصلی تجارت خارجی ایران بیرون از زمین اقتصاد و در دست سیاستمداران است.

- ایسنا/لرستان نائب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که تجارت خارجی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رشد اقتصادی پایدار است، گفت: بدون تعارف و پرده پوشی امروز مشکل اصلی تجارت خارجی ایران بیرون از زمین اقتصاد و در دست سیاستمداران است.

حسین سلاحورزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که فعالان بخش خصوصی و دولتمردان در این نکته متفق القول اند که تورم بلای معیشت ملت و مانع تقویت تولید است، اظهار کرد: برخلاف عموم دولتمردان که تورم را ناشی از گران فروشی فعالان اقتصادی می دانند؛ ما معتقدیم عمده ترین عامل تورم افزون بودن خرج دولت نسبت به دخل اوست.

وی با اشاره به این که اهل سیاست برای دهه ها نظام بانکی را به مثابه کانال توزیع پول دولت دیده اند، عنوان کرد: فعالان بخش خصوصی گمان می کنند این نگاه ریشه فساد در نظام بانکی و مروج رانت و موجب سرکوب بهره وری در نظام تولید و تجارت است.

سلاحورزی با اشاره به این که بانک کسب و کار خرید و فروش اعتبار است، ادامه داد: مثل هر کسب و کار دیگری بهترین عملکرد بانک در شرایطی حاصل می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت خارجی لازمه رشد اقتصاد پایدار است

تجارت خارجی لازمه رشد اقتصاد پایدار است