مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 07:552021-08-21سياسي

«زینو» بخشی از پازل سواد رسانه ای است/جلوگیری از شیوع اخبار جعلی


مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی گفت: سامانه زینو قرار است به آگاه سازی مردم بپردازد و می تواند بخشی از پازل سواد رسانه ای برای تضعیف ریشه های تولید اخبار جعلی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن حدادی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اخبار جعلی و شرایط گسترش آن گفت: اخبار جعلی در یک تعریف کلی، شامل اخبار و اطلاعاتی است که به صورت عامدانه و سازمان یافته یا با هدف فریب و انحراف افکار عمومی، با اطلاعات نادرست یا مخدوش، تولید و منتشر می شود که با توجه به هدف گذاری برای مخاطب عام، با سوار شدن بر موج احساس و فریب افکار عمومی، به سرعت در فضای مجازی نفوذ پیدا می کند.

وی افزود: با آن که اشاعه اخبار و محتوای جعلی پدیده جدیدی نیست اما آن چه امروزه اهمیت بسیاری پیدا و آن را به یک خطر فراگیر جهانی تبدیل کرده است، نقش موثر و نگران کننده شبکه های اجتماعی و شهروند-خبرنگاران و حتی شهروندان عادی در نشر گسترده و سریع اخبار جعلی است.

امروزه و در پی تمایل روزافزون افراد جامعه به کسب اطلاعات از فضای مجازی، رسانه های اجتماعی به مثابه شمشیر دو لبه ای عمل می کنند که با وجود آن که نقش موثری در دسترسی آسان، ارزان و سریع به اطلاعات دارند، این امکان را فراهم می کنند تا اخبار جع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زینو» بخشی از پازل سواد رسانه ای است/جلوگیری از شیوع اخبار جعلی

«زینو» بخشی از پازل سواد رسانه ای است/جلوگیری از شیوع اخبار جعلی