مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 07:552021-08-21بين الملل

امیدواری شاه مغرب به صلح منطقه ای با رژیم صهیونیستی


شاه مغرب در نامه ای به رییس رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که روابط کشورش با این رژیم مشوقی برای صلح منطقه ای گسترده باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد ششم شاه مغرب در نامه ای به اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی از اقدامات صورت گرفته برای احیای روابط دوجانبه ابراز رضایت کرد.

ریاست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نامه شاه مغرب در پاسخ به پیام هرتزوگ بود که یاییر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر هفته گذشته به مغرب به او ابلاغ کرده بود.

به نوشته وبگاه عرب 48 ، شاه مغرب در نامه خود ابراز امیدواری کرده است که روابط اسراییل و مغرب مشوّقی برای صلح منطقه ای گسترده باشد .

رباط در سال 2000 به دنبال وقوع انتفاضه دوم فلسطینیان (انتفاضه الأقصی) روابط خود با رژیم صهیونیستی را به تعلیق درآورد تا اینکه اواخر سال گذشته تحت نظارت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، روابط رباط و تل آویو ازسر گرفته شد.

لاپید پنجشنبه گذشته در سفری به رباط با ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب دیدار کرد و پس از این دیدار گفت که با بوریطه بر سر ارتقای سطح روابط دوجانبه به حد روابط دیپلماتیک کامل توافق کرده است.

قرار است اکتبر یا نوامبر آینده بوریطه به فلسطین اشغالی سفر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواری شاه مغرب به صلح منطقه ای با رژیم صهیونیستی

امیدواری شاه مغرب به صلح منطقه ای با رژیم صهیونیستی