مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 08:162021-08-21اقتصادي

وقتی تلاش و خودباوری، صاعقه فقر را شکست می دهد


همه اهالی روستای زنگنه، جمیله عابدی را که اسمش با پرورش قارچ، گره خورده خوب می شناسند و به تلاش و کوشش او و خانواده اش، اذعان دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سال ها پیش، وقتی هنوز کودک بودم، در روزهای ابری و بارانی بهاری، هر گاه رعد و برق میزد، مادربزرگم می گفت قارچ های کوهی با این رعد و برق ها بیرون می ریزند! اما من امروز دیدم که رعد و برقِ فقر و فشار اقتصادی هم می تواند باعث رویش و رشد قارچ ها شود! قارچ هایی که با خودشان امید و زندگی را هم به ارمغان می آورند! از شیراز به فسا و از آنجا به سمت منطقه ششده میرم و روستای زنگنه را پیدا می کنم و سراغ بانویی کارآفرین را می گیرم، همه اهل روستا، جمیله عابدی را که اسمش با پرورش قارچ، گره خورده خوب میشناسند و به تلاش و کوشش او و خانواده اش، اذعان دارند.

از طبیعت و وضعیت ظاهری منطقه به نظر می آید اهل روستا کشاورز و دامدار باشند.

خانه را یافتم، ساده و بی آلایش اما پر از امید و مهربانی.

مادر خانه تعارف کرد که چای بنوشم و خودش آرام آرام تعریف کرد که همسرش زمین گیر، بیمار و پیر بوده و از پس مخارج هفت بچه بر نمی آمد، زیر لب دعا می کرد به کمیته امداد امام خمینی (ره) که سالهای سال کمک کردند تا فرزندانش کم کم به بار بنشینند و تحصیلات خود را به اتمام برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی تلاش و خودباوری، صاعقه فقر را شکست می دهد

وقتی تلاش و خودباوری، صاعقه فقر را شکست می دهد