مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 10:002021-08-21اقتصادي

ایران باید به عراق برق صادر کند!


صادرات برق به کشورهای همسایه هرچند موضوعی جدید برای اقتصاد ایران به شمار نمی رود اما قطعی برق و افزایش خاموشی ها در سال جاری، ادامه این روند را با اما و اگرهای فراوانی مواجه کرده است.

- صادرات برق به کشورهای همسایه هرچند موضوعی جدید برای اقتصاد ایران به شمار نمی رود اما قطعی برق و افزایش خاموشی ها در سال جاری، ادامه این روند را با اما و اگرهای فراوانی مواجه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود تحریم های اقتصادی آمریکا، صادرات برق ایران به عراق در سال های گذشته با مجوز دولت آمریکا ادامه داشته است، با این وجود اما با توجه به محدودیت های داخلی و کمبود ظرفیت برای تامین نیازهای مردم ایران، در ماه های گذشته میزان این صادرات به شکل قابل توجهی کاهش یافته تا حدی که می توان گفت عملا متوقف شده است.

هرچند برخی معتقدند با توجه به محدودیت های داخلی باید روند صادرات برق تا تغییر شرایط کلان داخلی متوقف شود اما علی رضا کلاهی صمدی – عضو اتاق بازرگانی تهران – می گوید ایران باید صادرات برق خود به عراق را ادامه دهد.

او به سایت اتاق تهران گفته: ایران کشوری غنی از انرژی است و صادرات انرژی را با هر فرمولی باید ادامه دهد.

در شرایطی که به دلیل تحریم و سایر مشکلات، تکنولوژی های تولید محصولاتی چون ال ان جی را به ایران نداده اند که بتواند مانند قطری ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران باید به عراق برق صادر کند!

ایران باید به عراق برق صادر کند!