مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 11:102021-08-21اقتصادي

کام خشکیده روستاها در بخش مرکزی مهریز


خشکسالی و کم آبی بی سابقه در اکثر روستاهای بخش مرکزی شهرستان مهریز موجب مشکلات فراوانی برای مردم ساکن در این مناطق در بخش کشاورزی و آب آشامیدنی شده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری و بروز پدیده خشکسالی و هدررفت آب به دلیل فرسودگی شبکه آب مناطق روستایی، موجب کم آبی شدید در اکثر روستاهای بخش مرکزی به خصوص دهستان های میانکوه، خورمیزات، تنگچنار و ارنان مهریز شده است .

این مشکل در سال های اخیر به خصوص امسال علاوه بر سخت کردن زندگی بر مردم در تامین آب شرب، موجب خشک شدن بخش عمده ای از اراضی کشاورزی و مهاجرت برخی از ساکنان بخش مرکزی مهریز و خالی شدن سکنه برخی روستاهای این بخش شده است .

هرچند تاکنون برای تامین آب آشامیدنی مردم توسط دستگاه های مسوول و اداره آب و فاضلاب شهرستان با همکاری و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، تلاش هایی صورت گرفته ولی به دلیل افزایش شدت خشکسالی نسبت به سنوات گذشته ، مشکلات این بخش در زمینه تامین آب بی سابقه است .

جمعی از ساکنان مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان اینکه خشکسالی و کم آبی امسال برای امور کشاورزی و شرب سختی فراوانی را بر آنها تحمیل کرده، رسیدگی و اقدام جدی تر توسط مسوولان شهرستان را خواستار ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کام خشکیده روستاها در بخش مرکزی مهریز

کام خشکیده روستاها در بخش مرکزی مهریز