مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 11:252021-08-21بين الملل

دمشق: پیشنهاد آمریکا برای انتقال برق اردن به لبنان را طبق منافع خود بررسی می کنیم


یک عضو پارلمان سوریه گفت که این کشور در حال بررسی پیشنهاد آمریکا برای انتقال برق اردن به لبنان از خاک سوریه است و در این زمینه شروطی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد خیر العکام نماینده پارلمان مبنی بر خرید سوخت از ایران ندانست.

زمانی که دبیرکل حزب الله از حرکت کشتی های حامل سوخت از ایران به لبنان خبر داد، آمریکایی ها با سراسیمگی به دنبال راهی جهت رفع بخشی از نیاز لبنان به سوخت برآمده اند.

او تأکید کرد که خبر حزب الله مبنی بر خرید سوخت از ایران موجب نگرانی شدید آمریکا شده و واشنگتن نگران است که لبنان با کشورهای محور مقاومت پیوند داشته باشد چرا که خرید سوخت از ایران موجب محبوبیت حزب الله می شود.

روز پنج شنبه هفته گذشته ساعتی پس از آنکه نصرالله اعلام کرد اولین کشتی حامل سوخت از ایران به مقصد لبنان حرکت می کند، میشل عون رییس جمهور لبنان یک تماس تلفنی از دوروتی شیا سفیر آمریکا در بیروت دریافت کرد که در آن شیا به رییس جهمور لبنان اطلاع داد، دولت آمریکا تصمیم دارد از اردن به لبنان برق وارد کند.

تحلیلگران این تماس را ناشی از خبر نصرالله دانستند که آمریکا را به تکاپو انداخته است.

  بر اساس این طرح، آمریکا مدعی شده است که اردن از مصر گاز وارد می کند تا با تولید انرژی برق بیش تر آن را به شبکه برق میان اردن، سوریه 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمشق: پیشنهاد آمریکا برای انتقال برق اردن به لبنان را طبق منافع خود بررسی می کنیم

دمشق: پیشنهاد آمریکا برای انتقال برق اردن به لبنان را طبق منافع خود بررسی می کنیم