مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 12:202021-08-21اجتماعي

اولین بارش باران بر فراز قله گرینلند


کارشناسان بنیاد ملی علوم ایالات متحده، از اولین بارش باران بر فراز قله یخی گرینلند که 14 اوت (شش روز قبل) رخ داد، خبر دادند.

- کارشناسان بنیاد ملی علوم ایالات متحده، از اولین بارش باران بر فراز قله یخی گرینلند که 14 اوت (شش روز قبل) رخ داد، خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اولین باری است که بارش باران به جای برف در قله یخی بزرگ گرینلند به ثبت رسیده است.

به طور معمول دمای هوا در قله 3216 متری گرینلند زیر صفر است و بارش باران در این ناحیه از نشانه های بارز بحران تغییرات آب و هوایی در سطح جهان است.

باران در حالی در این ارتفاع بارید که گرینلند سه روز فوق العاده گرم را گذرانده بود و دمای هوا در برخی نواحی 18 درجه سانتیگراد بیش از حد میانگین آن در این منطقه ​​گزارش شد و این باعث ذوب شدن یخ ها در بیشتر مناطق این قله یخی شد.

بنابر گزارش اخیر هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوای ایالات متحده، تردیدی نیست که انتشار بیش از اندازه گاز کربن که ناشی از فعالیت های انسانی است، باعث گرم شدن کره زمین و ایجاد تأثیرات مخربی از جمله ذوب یخ ها و افزایش سطح دریاها می شود.

تد اسکامبوس، محقق مرکز ملی اطلاعات برف و یخ در دانشگاه کلرادو که بارش باران در قله گرینلند را گزارش کرد گفت: آنچه اتفاق افتاد بی سابقه است و در طول هزاران سال دیده نشده است و صادقانه بگویم تا ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین بارش باران بر فراز قله گرینلند

اولین بارش باران بر فراز قله گرینلند