مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 18:402021-08-21اجتماعي

پذیرش زائران خارجی به سرزمین وحی با 12 روز تأخیر+عکس و فیلم


در حالی که قرار بود عمره مفرده از اول محرم برای زائران خارجی از سر گرفته شود، سعودی ها بعد از 12 روز تأخیر اولین گروه عمره گزاران خارجی را پذیرش کردند.

- ورود اولین گروه عمره گزاران خارجی به عربستان در سال جاری این امر در حالی است که با تصمیم متولیان خانه خدا قرار بود از اول محرم همزمان با 19 مرداد اعزام زائران خارجی آغاز شود، اما به دلیل لزوم رعایت بهداشتی از کشور مبدأ نیز این زمان به تعویق افتاد و در نهایت روز گذشته پس از حدود دو هفته تأخیر، اولین گروه عمره گزاران خارجی وارد سرزمین وحی شدند.

نخستین گروه عمره گزاران خارجی در سال 1443 قمری، زائرانی از کشور عراق بودند و قرار است در پروازهای بعدی زائران سایر کشورها نیز به عربستان سفر کرده و در مناسک عمره مفرده حضور یابند.

در مرحله نخست، متولیان مسجدالحرام برنامه ریزی برای پذیرش 20 هزار زائر خانه خدا را در دستور کار قرار دادند و به مروز زمان این تعداد به 60 هزار نفر خواهد رسید.

البته در روزهای اخیر فضای زیارتی خانه خدا باز هم محدودتر شده است که به گفته متولیان خانه خدا این اقدام به منظور جلوگیری از پراکندگی زائران انجام شده است و در صورتی که تعداد زوار افزایش یابد، فضای زیارتی نیز بیشتر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش زائران خارجی به سرزمین وحی با 12 روز تأخیر+عکس و فیلم

پذیرش زائران خارجی به سرزمین وحی با 12 روز تأخیر+عکس و فیلم