مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 20:152021-08-21فرهنگي

توریست ها بیشتر از خودمان مشتری نقاشی قهوه خانه ای هستند!


نرگس عشقی، نقاش قهوه خانه ای که به تازگی آثارش در کافه فلسفه به نمایش درآمده است، «یک سونگری هنرمندان در خلق آثار با مضامین مشابه» را یکی از دلایل کاهش استقبال از این شیوه نقاشی ایرانی عنوان می کند.

- نرگس عشقی، نقاش قهوه خانه ای که به تازگی آثارش در کافه فلسفه به نمایش درآمده است، یک سونگری هنرمندان در خلق آثار با مضامین مشابه را یکی از دلایل کاهش استقبال از این شیوه نقاشی ایرانی عنوان می کند.

خیالی نگاری عاشورایی عنوان نمایشگاهی است که از بیست و دوم مرداد ماه 1400 افتتاح شده و به نمایش آثار نرگس عشقی با موضوع نقاشی قهوه خانه ای اختصاص دارد.

این هنرمند با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد فعالیتی تجمعی نیست، به ایسنا گفت: نظر به اینکه قهوه خانه ها در گذشته محل گردهمایی عموم مردم بوده و خیالی نگاری ها تأمین کننده نیاز فرهنگی جامعه در شرایط گوناگون خصوصا در عزاداری ها و مناسبات دینی بوده اند، برگزاری این رویداد می تواند در امتداد این فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی باشد.

این هنرمند ضمن تأکید بر این نکته که به دلیل شرایط موجود به لحاظ کرونا، این رویداد نه افتتاحیه داشته و نه اختتامیه خواهد داشت، درباره نقاشی قهوه خانه ای این چنین اظهار کرد: نقاشی قهوه خانه ای هنری مردمی است که از زمان هجوم هنرهای بیگانه با تأسی از هنر اصیل ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توریست ها بیشتر از خودمان مشتری نقاشی قهوه خانه ای هستند!

توریست ها بیشتر از خودمان مشتری نقاشی قهوه خانه ای هستند!