مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 21:152021-08-21سياسي

چرا مصدق حمایت حزب توده را نپذیرفت؟


68 سال از بروز یک فاجعه ملی گذشت.

از کودتای 28 مرداد، در تحلیل وقایع سیاسی پس از خود، به عنوان یک مبدأ برای ایجاد بستر فساد سیاسی و اقتصادی یاد می شود؛ - 68 سال از بروز یک فاجعه ملی گذشت.

از کودتای 28 مرداد، در تحلیل وقایع سیاسی پس از خود، به عنوان یک مبدأ برای ایجاد بستر فساد سیاسی و اقتصادی یاد می شود؛ اتفاقی که خفقان را در بندبند جامعه ایران نهادینه کرد و سایه ترس از آگاهی را بر سراسر این خاک گستراند، اما به قول شاعری رگ های ابدی سرنوشت از میان ریگ ها و الماس ها می گذرند.

شاه پس از کودتا گرچه خود را متحد ابرقدرت ها و پادشاه دروازه تمدن می دانست، اما آتش زیر خاکسترهای لب های بسته روشن ماند و انقلاب به شاه فهماند هر عملی را عکس العملی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق در ادامه نوشت: برای بررسی موضع مصدق در قبال حزب توده ایران در زمان کودتا، با کامران پورصفر، پژوهشگر تاریخ معاصر، گفت وگو کردیم که مشروح آن را می خوانید.

چرا نهضت ملی دکتر مصدق به آسانی توسط کودتاچیان شکست خورد؟ پاسخ این سؤال را باید در نوع رابطه ای جست وجو کرد که نهضت ملی و به ویژه رهبران آن با وسیع ترین گروه بندی طبقاتی ایران یعنی رعایای بی زمین و کارگران و خرده مالکان کم زمین و توده های فقیر عشایری داشتند و آن رابطه چیزی نبود جز پیروی تام و همه جانبه طبقات زحمتکش، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مصدق حمایت حزب توده را نپذیرفت؟

چرا مصدق حمایت حزب توده را نپذیرفت؟