مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 03:102021-08-21اقتصادي

سؤالاتی جدید درباره بزرگترین طرح نجومی کشور


اربابی در حال حاضر مدیر پروژه در تحقیق و توسعه نسل جدید دستگاه های پرتو درمانی در بخش فیزیک پزشکی دانشگاه وورتزبورگ آلمان است.

- با دعوت نشدن فعالان عرصه های نجوم آماتوری و حرفه ای و محققان این حوزه در روز افتتاح رصدخانه ملی این سوال در ذهن محققان این حوزه ایجاد شده که رصدخانه ای که با هزینه ملی راه اندازی شده است آیا بعد از راه اندازی، مدیریت ملی خواهد داشت یا تبدیل به رصدخانه وابسته به نهادی خاص خواهد شد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه ساخت رصدخانه ملی که در سال 1379 کلید خورد، بعد از فراز و نشیب های فراوان اکنون در قله 3600 متری (گرگش) آرام گرفته و مراحل بلوغ و به بار نشستن خود را طی می کند.

اما این طرح بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه در روز 7 تیرماه سال جاری با انتقاداتی در خصوص اعلام افتتاح این رصدخانه بدون داشتن آینه روبرو شد که مسؤولان این طرح بیان داشتند که این مراسم بیشتر آمادگی برای بهره برداری است تا افتتاح.

برخی دیگر از فعالان این عرصه مانند انجمن نجوم کشور نیز نسبت به دعوت نشدن آنها در این مراسم مطالبی را مطرح کردند که در این خصوص نیز سوالاتی بوجود آمده که امید است تا در یک جلسه و یا کنفرانسی علمی پاسخ مجریان این طرح بزرگ ملی نیز شنیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سؤالاتی جدید درباره بزرگترین طرح نجومی کشور

سؤالاتی جدید درباره بزرگترین طرح نجومی کشور