مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 03:302021-08-22سياسي

ظرفیت ثبت ملی مراسم روز سوم شهادت امام حسین (ع) در همدان


همدان_مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت:مراسم ویژه روز سوم شهادت امام حسین (ع) در تاریخ همدان به عنوان یکی از وقایع و نقاط اثرگذار ظرفیت ثبت ملی دارای مالکیت معنوی را دارد.

- همدان_مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت:مراسم ویژه روز سوم شهادت امام حسین (ع) در تاریخ همدان به عنوان یکی از وقایع و نقاط اثرگذار ظرفیت ثبت ملی دارای مالکیت معنوی را دارد.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با ، روز سوم شهادت سیدالشهدا علیه السلام است که تداعی کننده روز دفن پیکر مطهر ایشان توسط قبیله بنی اسد و ورود قافله اسرا به کوفه و همچنین سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام است، اما در شهر همدان این روز یادآور واقعه ای است که در سال 1341 شمسی رخ داد.

وی تشریح کرد: زمانی که هیئات حسینی متوجه شدند که دستگاه پهلوی قصد مقابله و مواجهه با دسته های عزاداری در روز عاشورای حسینی را دارد، هیچیک از دسته های عزاداری در روز عاشورای حسینی برای عزاداری و اجرای مراسم برپا نشد و در مقابل در روز سوم عاشورا دسته های عزاداری به صورت هماهنگ و پرشور وارد خیابان شدند و به عزاداری پرداختند و به این صورت، توطئه رژیم پهلوی و دستگاه امنیتی با تیز هوشی مردم خنثی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت ثبت ملی مراسم روز سوم شهادت امام حسین (ع) در همدان

ظرفیت ثبت ملی مراسم روز سوم شهادت امام حسین (ع) در همدان