مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 04:302021-08-22اقتصادي

سود میلیاردیِ داروخانه داران و بیکاریِ داروسازان


در کشورهای پیشرفته، داروسازان در بیمارستان نسخه دارویی پزشک برای بیماران را اصلاح و تجویز می کنند و پزشک با مشاوره با داروساز نسخه خود را تنظیم می کند تا تداخلات دارویی و عوارض دارویی و آثار سوء بر سلامت بیماران و مردم به کمترین حد ممکن برسد.

- به واسطه سیاست های کلان دولت در صدور مجوز تاسیس داروخانه، درآمدهای نجومی برای عده ای که حتی دانش داروسازی و داروخانه داری را ندارند اما سوار بر مجوزهای دیگران شده اند، ایجاد شده است؛ در مقابل، بسیاری از داروسازان بازار کار رانده شده اند و در فقر درآمدی به سر می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، حاکم شدن مهم ترین رکن اقتصاد یعنی عرضه و تقاضا، بر مناسبات حاکم بر جامعه، به مسئله ی اصلی اقتصاد پس از جنگ تبدیل شده بود.

اگر به عقب برگردیم، می توانیم آشکارترین نشانه آن را در دهه 70 بجوییم؛ یعنی زمانی که دولت وقت نوسازی اقتصاد را با روابط حاکم بر بازار با چاشنی مداخله گری سامان داد؛ یعنی اقتصاد را به صورت کامل به بازار نسپرد؛ چراکه نه توان سیاسی این کار را نداشت و نه اینکه از لحاظ مبنایِ حاکمیتی می توانست خود را از مواهبِ نشستن در جایگاه حکمران جدا کند.

در آن شرایط، دولت تنها می توانست حجم مداخله را در سطوح پایین تعدیل کند تا امور پایین دستی اقتصاد را حداقل در سطح کسب و کارهای خُرد با الزامات اصل 44 قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود میلیاردیِ داروخانه داران و بیکاریِ داروسازان

سود میلیاردیِ داروخانه داران و بیکاریِ داروسازان