مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 04:302021-08-22اقتصادي

طالبان حقابه ایران را می دهد؟


در صورتی که صرفا بخواهیم از افغانستان آب دریافت کنیم، حتی شاید برخی حقآبه ها مثل هیرمند هم که فاقد توافق و قرارداد است، کمتر هم بشود.

- سفیر سابق ایران در افغانستان با بیان اینکه باید مثل برق شبکه سراسری آب داشته باشم، گفت: باید وارد همکاری مشترک کشاورزی در مرز شویم، به عنوان مثال تکنولوژی، حتی بازار و زمین آورده ما و آب و نیروی کار آورده افغان ها باشد.

مصطفی ظهره وند در گفت وگو با ایلنا، درباره دورنمای استفاده از آب های مرزی با افغانستان با روی کار آمدن دولت جدید احتمالی در این کشور اظهار داشت: بیشتر از آنچه تاکنون از افغانستان آب دریافت کردیم، چشم انداز روشنی نمی بینم، مگر اینکه وارد همکاری مشترک کشاورزی در مرز شویم، به عنوان مثال تکنولوژی، حتی بازار و زمین آورده ما و آب و نیروی کار آورده افغان ها باشد.

وی تاکید کرد: در صورتی که صرفا بخواهیم از افغانستان آب دریافت کنیم، حتی شاید برخی حقآبه ها مثل هیرمند هم که فاقد توافق و قرارداد است، کمتر هم بشود.

سفیر سابق ایران در افغانستان تصریح کرد: نقطه تاثیرگذار این است که بتوانیم منابع آبی را به صورت دیگری هم تامین کنیم که نیاز و وابستگی خود را به افغانستان حداقل و یا صفر برسانیم، در آن صورت بهتر می توانیم با افغان ها مذاکره و وارد همکاری مشترک شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان حقابه ایران را می دهد؟

طالبان حقابه ایران را می دهد؟