مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 05:352021-08-22پزشكي

واکسن سینوفارم و فایزر تفاوتی محسوسی با هم ندارند


سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه اثر بخشی واکسن های کرونا به هم نزدیک هستند، گفت: ایمنی واکسن های کرونا حداقل 80 درصد است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در استان، گفت: در حال حاضر افراد بالای 50 سال پس از ثبت نام و دریافت پیامک می توانند به مراکز تزریق مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می شود صرفا پس از دریافت پیامک و از طریق ثبت نام به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا از ایجاد صفوف طولانی و ازدحام جلوگیری شود.

این مقام مسؤول در پاسخ به اینکه ایمنی واکسن هایی که تزریق می شود چقدر با هم تفاوت دارد، اظهار کرد: شاید واکسنی در سنین خاصی اثر بخشی بیشتری داشته باشد ولی این طور نیست که واکسن ها در ایجاد ایمنی تفاوت محسوسی با هم داشته باشند و اثر بخشی آنها نزدیک به هم است؛ برای مثال واکسن سینوفارم و فایزر تفاوت چندانی ندارند.

بابایی یادآور شد: واکسن آنفولانزا را در نظر بگیریم که گاها با ازدحام مراجعین مواجه هستیم 70 درصد ایمنی در افراد ایجاد می کند این درحالی است که ایمنی واکسن های کرونا حداقل 80 درصد است؛ با این تفاسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن سینوفارم و فایزر تفاوتی محسوسی با هم ندارند

واکسن سینوفارم و فایزر تفاوتی محسوسی با هم ندارند