مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 05:352021-08-22اقتصادي

روش توزیع سود سهام عدالت


توزیع سود سهام عدالت باید از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی و نه از طریق یک شرکت خصوصی صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، محمدرضا جودکی گفت: شورای عالی بورس متأسفانه وظیفه جمع آوری و توزیع سود سهام عدالت را از شرکت های سرمایه گذاری استانی گرفته و به یک شرکت خصوصی به نام سپرده گذاری مرکزی داده است و این وظیفه به صورت غیرقانونی به شرکت سپرده گذاری واگذار شده است.

وی افزود: وظیفه ذاتی شرکت های سرمایه گذاری استانی این است که سود سهام عدالت که از شرکت های سرمایه پذیر به دست می آید را باید دریافت کرده و با مشخص کردن میزان سود هر سهم اقدام به پرداخت سود به سهامداران خود بنماید.

به گفته وی، امسال در توزیع نوبت دوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 ، سود به دست آمده در دو شرکت مپنا و مخابرات به صورت غیرقانونی بین سهامداران عدالت توزیع نکردند.

این کارشناس سهام عدالت گفت: از مردم خواهش می کنم با توجه به اینکه سهام عدالت دارای پرتفوی با ارزش است، این سهام را لطفاً نفروشید و از عایدی آن استفاده کنید.

جودکی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت سرمایه گذاری استان تهران و البرز از هم جدا شدند و چه زمانی وارد بورس می شوند، گفت: هنوز معلوم نیست چه زمانی وارد بورس می شوند، نیاز به تأییدیه سازمان بورس دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش توزیع سود سهام عدالت

روش توزیع سود سهام عدالت