مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 05:402021-08-22فرهنگي

اسماعیلی: نام «امیرعلی مصدق» با رباعی و دوبیتی پیوندی ناگسستنی دارد


رضا اسماعیلی درباره مرحوم مصدق نوشت: آنان که در طول چهار دهه گذشته با ادبیات انقلاب حشر و نشر داشته اند، به خوبی می دانند که نام امیرعلی مصدق با رباعی و دوبیتی پیوندی ناگسستنی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در پی درگشت امیرعلی مصدق از شاعران کشورمان، رضا اسماعیلی یادداشتی برای درگذشت این شاعر پیشکسوت با این عنوان به انگیزه تولد دوباره شاعر انقلاب، استاد امیرعلی مصدق نوشت که در ادامه می خوانید.

خداحافظ رفیق دلم در سینه آهی کرد و بگذشت خودش را خاک راهی کرد و بگذشت جهان یک پنجره دارد که هر کس ز درآمد، نگاهی کرد و بگذشـت (امیرعلی مصدق) امیر علی مصدق متولد سال 1335 و در شمار شاعران نسل اول انقلاب بود که در سرودن رباعی و دوبیتی استعداد و  نبوغی خاص داشت.

  مصدق هر چند از 10 سالگی به شعر و شاعری رو آورد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با ورود به حلقه شاعران حوزه هنری، این هنر را جدی گرفت.

وی در دهه اول انقلاب - سال 59 - به جمع شاعران می دانند که نام مصدق با رباعی و دوبیتی پیوندی ناگسستنی دارد، چنانچه اگر بخواهیم فهرستی از نام رباعی سرایان معاصر تهیه کنیم، بی هیچ شکی نام مصدق یکی از نام هایی است که باید در این لیست قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی: نام «امیرعلی مصدق» با رباعی و دوبیتی پیوندی ناگسستنی دارد

اسماعیلی: نام «امیرعلی مصدق» با رباعی و دوبیتی پیوندی ناگسستنی دارد