مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 07:272021-08-22بين الملل

اینجا عطش زمین بیشتر است


رد پای بحران خشکسالی در همه جای کشورمان پیداست اما این شرایط در مناطق کویری کشورمان بحرانی تر است به طوری که شدت این بحران به قدری است که در برخی نقاط و استان ها منجر به بروز تنش های آبی شده و استان سمنان نیز از جمله این استان ها است.

- ایسنا/سمنان رد پای بحران خشکسالی در همه جای کشورمان پیداست اما این شرایط در مناطق کویری کشورمان بحرانی تر است به طوری که شدت این بحران به قدری است که در برخی نقاط و استان ها منجر به بروز تنش های آبی شده و استان سمنان نیز از جمله این استان ها است.

نشریه معتبر نیچر پیش از این در گزارشی؛ آب های زیرزمینی ازدست رفته در ایران طی دوره اخیر را 74 کیلومتر مکعب اعلام کرده که این گویای مشکلات جدی آبی در کشورمان است؛ آن هم در شرایطی که آب های زیرزمینی منبع اصلی آب شرب و کشاورزی در بسیاری از مناطق ایران و خصوصا استان سمنان است.

به هر حال، کاهش قابل توجه بارندگی ها در استان در کنار تبخیر بالای آب و استفاده درازمدت از منابع آبی و ذخائر آبی زیرزمینی در این استان کویری سبب شده که داغ خشکسالی و عطش زمین در این منطقه از کشورمان بیشتر باشد.

یک کشاورز دامغانی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان و شهرستان دامغان بر لزوم کشت محصولات با نیاز آبی کم در این استان تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا عطش زمین بیشتر است

اینجا عطش زمین بیشتر است