مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 07:352021-08-22بين الملل

کورتز: پناهجویان افغان را به اتریش راه نمی دهیم


صدراعظم اتریش با اتخاذ موضعی سرسختانه، در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که به شدت مخالف پذیرش پناهجویان افغان به خاک این کشور است و آنها نباید وارد اروپا شوند.

- به نقل از رویترز، سباستین کورتز صدر اعظم محافظه کار اتریش با ورود پناهجویان افغان که گفته می شود به علت تسلط طالبان بر افغانستان از کشورشان گریخته اند، به خاک اتریش مخالفت کرد.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با این مسئله است که چه اقدامی در قبال افغان هایی که طی 20 سال گذشته به آنها کمک کرده اند، انجام دهد؛ کورتز اعلام کرد که ورود پناهجویان افغان به اتریش گزینه مد نظر این کشور نیست.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی با کانال 24 این کشور که امروز یکشنبه پخش شد، گفت: من صریحا با این که ما بیاییم و داوطلبانه افراد (پناهجویان) بیشتری را (به خاک اتریش) بپذیریم، مخالف هستم و این امر در دوران صدارت من محقق نخواهد شد.

کورتز درباره افغان هایی که گفته می شود در حال فرار از افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور هستند، گفت: نظر من این نیست که ما باید تعداد بیشتری (پناهجو) را بپذیریم، بلکه کاملا عکس این قضیه مد نظرم است.

وی همچنین با اشاره به پناهجویان افغان که در اتریش زندگی می کنند، گفت: اتریش سهم بسیار عظیمی (در پذیرش پناهجویان) داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کورتز: پناهجویان افغان را به اتریش راه نمی دهیم

کورتز: پناهجویان افغان را به اتریش راه نمی دهیم