مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 08:202021-08-22فرهنگي

خیابان قلعه تاریخی اردستان را فتح کرد/از میان رفتن بافت های تاریخی


بسیاری از بافت ها و آثار تاریخی اردستان از بین رفته است که از این موارد می توان به از بین رفتن قلعه تاریخی اردستان در اثر احداث خیابان اشاره کرد.

- ، اظهار داشت: شهرستان اردستان به عنوان یک باغ شهر دارای محله های متفاوتی است و پنج محله قدیمی این شهرستان که از بافت قدیمی برخوردار بوده، در دل باغ های اهالی این شهرستان قرار گرفته است.

از بین رفتن قلعه تاریخی اردستان به دلیل احداث خیابان وی افزود: در پی تغییرات عمرانی که در سال های گذشته در اردستان انجام شده، بسیاری از بافت ها و آثار تاریخی شهرستان از بین رفته است که از این موارد می توان به از بین رفتن قلعه تاریخی اردستان در اثر احداث خیابان و تعریض کوچه ها، اشاره کرد.

مشهدی با بیان اینکه اکنون در اردستان تک بناهای ارزشمندی باقی مانده که باید از آن ها نگه داری کرد، تصریح کرد: این که یک بنا یا بافت تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت می رسد نشان از اهمیت حفظ بافت های تاریخی و ملی دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی اردستان خاطرنشان کرد: حفاظت از بافت تاریخی فقط وظیفه میراث فرهنگی نیست بلکه تمام دستگاه ها متولی حفاظت از بناهای تاریخی هستند.

اکثر بافت های تاریخی شهرستان از بین رفته است وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر بافت های تاریخی شهرستان از بین رفته است و تنها تک بناهایی در آن وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیابان قلعه تاریخی اردستان را فتح کرد/از میان رفتن بافت های تاریخی

خیابان قلعه تاریخی اردستان را فتح کرد/از میان رفتن بافت های تاریخی