مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 09:282021-08-22دانش

مادر شهید مجید شهریاری به کما رفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حاج خانم قمرتاج زینعلی 73 ساله مادر مجید شهریاری شهید هسته ای کشورمان است که به علت درگیری با بیماری در سال 1345 در زنجان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان به پایان رساند.

وی با کسب رتبه 2 در سال 1363 در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رشته مهندسی الکترونیک پذیرفته شد، سپس در سال 1367 باکسب رتبه نخست در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته ای در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در نهایت در سال 1377 موفق شد که دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هسته ای از دانشگاه امیر کبیر دریافت کند.

او پس از استعفا از دانشگاه امیرکبیر به خاطر نبود بستر مناسب برای همکاری وی در سال 1380 به دانشگاه شهید بهشتی پیوست و در سال 85 با راه اندازی دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی به عضویت هیأت علمی آن درآمد.

شهید مجید شهریاری دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته ای دانشگاه شهید بهشتی ایران سرانجام در تهران در 8 آذر 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

از این شهید والا مقام دو فرزند به نام های محسن و زهرا به یادگار مانده است، همسر این شهید بزرگوار، بهجت قاسمی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی است که در زمان ترور در کنار شهید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادر شهید مجید شهریاری به کما رفت

مادر شهید مجید شهریاری به کما رفت