مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 09:282021-08-22بين الملل

«تونی بلر» نگران مردم افغانستان شد!


نخست وزیر جنگ طلب اسبق انگلیس که شریک اشغالگری آمریکا در افغانستان بود؛ تصمیم دولت واشنگتن را مبنی بر خروج از این کشور، فاجعه آمیز، خطرناک و غیرضروری تلقی کرد.

- به نقل از آسوشیتدپرس، تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس که 20 سال قبل در همراهی با دولت وقت آمریکا با ادعای مقابله با تروریسم، نظامیان انگلیسی را روانه افغانستان کرد؛ اکنون مدعی شده که تصمیم واشنگتن جهت خروج از افغانستان باعث خوشحالی گروه های تروریستی تکفیری در سراسر دنیا شده است.

وی در مقاله بلندی که در وبسایت شخصی اش منتشر کرد؛ مدعی شد که این تصمیم آمریکا به منزله رها کرن مردم افغانستان، فاجعه آمیز، خطرناک و غیر ضروری بوده است.

وی در ادامه ادعاهایش افزود که انگلیس تعهدی اخلاقی دارد که تا زمان خروج همه آنهایی که باید تخلیه شوند در افغانستان بماند.

بلر همچنین با اشاره به اینکه طالبان مجدداً در سراسر افغانستان ابراز وجود کرده است، ادامه داد که این خروج در راستای منافع غرب یا افغانستان نبوده است.

وی همچنین هشدار داد که تصمیم آمریکا برای اینکه انگلیس تا حد زیادی درباره این خروج بی اطلاع بماند، خطر تنزل این کشور به رده دوم قدرت های جهانی را در پی دارد.

تونی بلر، جو بایدن رییس جمهور آمریکا را متهم کرد به اینکه وی تصمیمش (جهت خروج نظامیان آمریکا از افغانستان) را تحت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تونی بلر» نگران مردم افغانستان شد!

«تونی بلر» نگران مردم افغانستان شد!