مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 10:002021-08-22سياسي

مسجد مرکز تربیت اعتقادی، سیاسی و اجتماعی جامعه است/ تقویت حضور جوانان در مساجد


رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان گفت: مسجد در رویکرد تربیتی، پایگاه و کانون اصلی تربیت است و باید مرکز تربیت اعتقادی، عبادی، - سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه باشد.

به گزارش، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، نام گذاری روز جهانی مسجد را امری شایسته در جهت دفاع و حمایت از قبله اول مسلمین دانست و اظهار کرد: مسجدالاقصی نقطه مشترک وحدت جهان اسلام است و به لطف خدا به زودی با همت ملت مقاوم و ستم دیده فلسطین و حمایت همه جانبه مسلمانان از چنگال رژیم اشغالگرصهیونیست آزاد خواهد شد.

وی به نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: باید دو نگاه و رویکرد تربیتی و نهادی نسبت به مسجد تقویت شود، بر اساس مضامین دینی و بیانات امامین انقلاب، مسجد در رویکرد تربیتی، پایگاه و کانون اصلی تربیت است و باید مرکز تربیت اعتقادی، عبادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه باشد و در رویکرد نهادی، مسجد، بستر و نهاد محوری ارائه خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی و اداره جامعه ی اسلامی است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان، مهم ترین دستاورد این مجموعه را تدوین نقشه جامع مساجد عنوان کرد و گفت: با توجه به تلاش یک ساله فعالان و پژوهشگران حوزه مسجد، نقشه جامع و راهبردی با عنوان نجم با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد مرکز تربیت اعتقادی، سیاسی و اجتماعی جامعه است/ تقویت حضور جوانان در مساجد

مسجد مرکز تربیت اعتقادی، سیاسی و اجتماعی جامعه است/ تقویت حضور جوانان در مساجد