مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 04:352021-08-23اقتصادي

مرمت اضطراری خانه تاریخی شیرانزایی در روستای قلعه نو


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی خانه شیرانزایی در روستای قلعه نو واقع در شهرستان زهک مورد مرمت اضطراری قرار می گیرد.

- مجید کلانوری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به زودی خانه تاریخی شیرانزایی در روستای قلعه نو شهرستان زهک مورد مرمت اضطراری قرار می گیرد.

  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از پیش آمدن خطرات احتمالی در کم ترین زمان و در نهایت آسیب شناسی و اجرای طرح مرمت انجام می شود.

  وی گفت: این بنا دچار عارضه مربوط به رطوبت صعودی و نشست پی و در نتیجه حرکت بنا شده که ابتدا با مرمت اضطراری جلوی حرکت بنا و پیش روی ترک ها گرفته شده و در ادامه دفع رطوبت، اصلاح کانال ناکش و دوخت و دوز ترک ها و سایر ساز و کارهای مرمتی انجام می شود.

  کلانوری بیان کرد: مرمت اضطراری این بنا شامل شمع گذاری و مقاوم سازی پی نیز می شود.

  وی ادامه داد: خانه شیرانزایی واقع در شرقی ترین بخش روستای قلعه نو است که در تیرماه سال 1384 با شماره ثبت 12291 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این خانه حدود 130 تا 150 سال پیش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت اضطراری خانه تاریخی شیرانزایی در روستای قلعه نو

مرمت اضطراری خانه تاریخی شیرانزایی در روستای قلعه نو