مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 04:502021-08-23سياسي

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و ترویج میوه های گرمسیری


مسؤول بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به کشت محصولات مزیت دار و دارای ارزش افزوده بیشتر از قبیل میوه های گرمسیری و محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت باید مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی و ستاد رفع محدودیت سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مسؤول بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان در این جلسه  اظهار کرد: عدم تامین آب لازم برای کشاورزان، مشکلات تامین نهاده ها از جمله کود برای کشاورزان خصوصا در فصل کاشت و داشت، تجزیه خاک، خطر تخریب باغات بر اثر خشک سالی، ضعف در مکانیزاسیون و حمل و نقل از جمله مشکلات کشاورزان در سال گذشته بود.

ساسان سالاری ادامه داد: همچنین با توجه به ادامه روند تنش آبی استان، راهکارهای لازم برای حمایت از کشاورزان و برنامه ریزی برای جلوگیری از متضرر شدن آنان باید در دستور کار باشد.

این مسؤول بیان کرد: توجه به کشت محصولات مزیت دار و دارای ارزش افزوده بیشتر از قبیل میوه های گرمسیری و محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: افزایش بهره وری و بکارگیری دانش و استفاده از فارغ التحصیلان کشاورزی خصوصا در محصولات استراتژیک، و با توجه به حرکت با شتاب شورای آب در استان برنامه ریزی پرورش ماهی های شورآبی در است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و ترویج میوه های گرمسیری

لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت و ترویج میوه های گرمسیری