مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 05:352021-08-23اجتماعي

ثبت درخت چنار کهنسال قنات روستای فودنجان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران


مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درخت چنار کهنسال قنات فودنجان در شهرستان گناباد به شماره 895 و به تاریخ 25 خرداد ماه سال1400 در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درخت چنار کهنسال قنات فودنجان در شهرستان گناباد به شماره 895 و به تاریخ 25 خرداد ماه سال1400 در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است.

محمود طغرایی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: این درخت چنار کهنسال در استان خراسان رضوی، شهرستان گناباد، بخش کاخک، دهستان زیبد، غرب روستای فودنجان و در مجاورت مسیر قنات این روستا نظر هر بیننده ای را جلب می کند.

وی در خصوص سیمای ظاهری این درخت افزود: این درخت کهنسال همچنان سرسبز و باطراوت است و اهالی در سال های اخیر در پیرامون تنه آن سکویی سیمانی ساخته اند.

مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: این درخت کهنسال تقریبا حدود 15 متر ارتفاع، حدود 2 متر قطر دارد و طول سایه انداز این درخت نیز در حدود 14 متر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت درخت چنار کهنسال قنات روستای فودنجان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران

ثبت درخت چنار کهنسال قنات روستای فودنجان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران