مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 06:202021-08-23بين الملل

آمریکا از لیتوانی در مقابل چین حمایت می کند


وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای لیتوانیایی خود درباره اقدام مشترک دو جانبه به منظور کمک به این کشور برای ایستادگی در برابر فشارهای چین بابت تصمیم در بهبود روابطش با تایوان، - وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای لیتوانیایی خود درباره اقدام مشترک دو جانبه به منظور کمک به این کشور برای ایستادگی در برابر فشارهای چین بابت تصمیم در بهبود روابطش با تایوان، گفتگو داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین اخیرا در تنش با لیتوانی از این کشور خواست تا سفیرش از پکن را خارج کند و سفیر چین را از ویلنیوس فرا خواند.

این تنش سیاسی بابت این به وجود آمد که دولت لیتوانی به تایوان اجازه داد تا سفارت دوفاکتویی را با نام خودش در ویلنیوس باز کند.

آنتونی بلینکن و گابریلیوس لاندسبرگیس ، وزرای خارجه آمریکا و لیتوانی درباره اقدامات خصمانه یکجانبه چین و فشارهای سیاسی بر ویلینوس گفتگو داشته و آن را کاملا غیرقابل قبول دانستند.

وزارت خارجه لیتوانی جزییات بیشتری از این گفتگوی تلفنی بین وزرای خارجه دو کشور ارائه نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که بلینکن همبستگی آمریکا را با این متحد ناتو و شریک در اتحادیه اروپا در مواجهه با رفتار خصومت آمیز چین اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از لیتوانی در مقابل چین حمایت می کند

آمریکا از لیتوانی در مقابل چین حمایت می کند