مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 12:502021-08-23سياسي

چرا باجک؟چرا زنبیل آباد؟ علت نامگذاری خیابان های معروف قم چه بود؟


هرکسی که حتی یک بار به قم سفر کرده باشد، با شنیدن نام خیابان های این شهر تاریخی متعجب می شود، چرا که این اسامی حتی برای بومیان این شهر نیز نامفهوم است و فقط به تکرار این اسامی عادت کرده اند.

- ایسنا/قم هرکسی که حتی یک بار به قم سفر کرده باشد، با شنیدن نام خیابان های این شهر تاریخی متعجب می شود، چرا که این اسامی حتی برای بومیان این شهر نیز نامفهوم است و فقط به تکرار این اسامی عادت کرده اند.

میدان صدوق جدید یا همان زنبیل آباد سابق بورس بستنی فروشان و رستوران های قم است که تمام دانشجو ها و مسافران و خود بومی های شهر برای خوش گذرانی و صرف غذا حتما به این میدان مراجعه کرده اند و حتما حتی برای یکبار برای شان سوال بوده که چرا این میدان به نام زنبیل آباد است؟ به سراغ پل آهنچی رفتیم، پلی در مرکز شهر و نزدیک حرم مطهر حضرت معصومه (س) که بسیار پرتردد است، از مردم درباره معنی این پل سوال کردیم که تقریبا هیچ کس حتی کسبه قدیمی قم نیز معنی آن را نمی دانستند.

به سراغ کارشناس قم پژوهی رفتیم و علت نام گذاری برخی از خیابان های قم را جویا شدیم، سید محسن محسنی در گفت و گو اختصاصی با ایسنا بیان کرد: قبل از ورود اسلام به ایران جمعیت قم را زرتشتی ها شکل می دادند که لاجرم اسامی خیابان ها و روستاها دراین شهر عمدتا ریشه تاریخی و اسطوره ای دارد که باید توسط ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باجک؟چرا زنبیل آباد؟ علت نامگذاری خیابان های معروف قم چه بود؟

چرا باجک؟چرا زنبیل آباد؟ علت نامگذاری خیابان های معروف قم چه بود؟