مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 13:202021-08-23سياسي

رییسی با صدراعظم اتریش گفت و گو کرد


سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در گفت و گو با سباستین کورتس صدراعظم اتریش تاکید کرد: «سابقه 500 ساله روابط دوستانه دو کشور سرمایه ارزشمندی برای آینده روابط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، ظهر امروز دوشنبه در گفتگوی تلفنی "سباستین کورتس" صدراعظم اتریش با وی، با اشاره به سابقه 500 ساله روابط دوستانه و سازنده دو کشور گفت: این سابقه طولانی، سرمایه ارزشمندی برای آینده روابط است.

رییس جمهور با بیان اینکه با وجود اراده و انتفاع از تعاملات اقتصادی، کاهش مبادلات تجاری دو کشور مبنا و توجیه منطقی ندارد، اظهار داشت: باید حافظ منافع دو کشور باشیم و اجازه ندهیم بدخواهان با ترفندهای مختلف بر این روابط تاثیر بگذارند.

رییسی در ادامه این گفتگو با اشاره به سوال صدراعظم اتریش درباره رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اخیر افغانستان تصریح کرد: اگر به تاریخ معاصر افغانستان دقت کنیم، می بینیم از وقتی آمریکایی ها دخالت در امور این کشور را آغاز کردند، افغانستان یک روز خوش ندیده است.

رییسی افزود: معتقدیم جریان های مختلف افغانستانی باید خروج آمریکا را به مثابه یک نقطه عطف در نظر گرفته و در تعامل با یکدیگر به یک الگوی حکمرانی مورد قبول عموم مردم دست یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی با صدراعظم اتریش گفت و گو کرد

رییسی با صدراعظم اتریش گفت و گو کرد