مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 14:052021-08-23اقتصادي

تهیه نقشه کاداستر برای بیش از 8 میلیون هکتار از اراضی سمنان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تهیه نقشه های کاداستر برای بیش از هشت میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع دولتی این استان به اتمام رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی ادار کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: طرح جامع کاداستر (حدنگار) تثبیت دقیق و یکپارچه اراضی ملی و دولتی از طریق ایجاد نقشه های رقومی زمین مرجع با لایه های اطلاعاتی متصل به آن است.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه های کاداستر بستر برنامه ریزی مدیریت اراضی را فراهم می کند، افزود: تا پیش از اجرای طرح کاداستر نقشه ها به صورت آنالوگ و بهره برداری از آن زمان بر بوده ولی با اجرای کاداستر عملیات اجرایی بر روی آن بسیار سریعتر صورت می پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: به این ترتیب اگر عملیات برای پاسخ استعلامی در چرخه قانونی یک ماهه انجام می گرفت همان عملیات با اجرای طرح جامع حدنگار در زمان پنج دقیقه به انجام می رسد.

وی افزود: آنچه که اهمیت کاداستر را در اراضی ملی و منابع طبیعی کشور دوچندان می کند علاوه بر تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی موجب حفظ حقوق بیت المال شده و از تضییع حقوق مردم جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه نقشه کاداستر برای بیش از 8 میلیون هکتار از اراضی سمنان

تهیه نقشه کاداستر برای بیش از 8 میلیون هکتار از اراضی سمنان