مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 16:202021-08-23سياسي

دولت سیزدهم و چالش های نظام اداری


بعد از قانون اساسی سیاست های کلی نظام نیز نقشه راه اداره کشور را مشخص و چارچوب حرکت و ریل گذاری تقنینی و اجرایی را به تصویر کشیده است اما همچنان در اجرا با مشکلات عدیده ای در کشور مواجه هستیم.

- خبرگزاری فارس ــ یادداشت میهمان؛ امین کیانی: حکمرانی مطلوب دغدغه ای است بنیادین که با شکل گیری دولت سیزدهم و زمامداری آیت الله رییسی بصورت جدی و کلان به دغدغه اصلی جوانان  تبدیل شده است زیرا معتقدیم که فاعلیت و قابلیت لازم برای تحقق آن فرا رسیده است.

مدل حکومتی جمهوری اسلامی که ترکیبی از آموزه های  دینی مبتنی بر فقه حکومتی و تجارب سیاسی انسان ها در طول تاریخ می باشد امکان  اداره کشور به نحو مطلوب را ارائه نموده و قانون اساسی به خوبی این ظرفیت را بوجود آورده که رویکرد مردم سالاری دینی  مصداق بارز آن است.

  بعد از قانون اساسی سیاست های کلی نظام نیز نقشه راه اداره کشور را مشخص و چارچوب حرکت و ریل گذاری تقنینی و اجرایی را  به تصویر کشیده است اما همچنان در اجرا با مشکلات عدیده ای در کشور مواجه هستیم.

سیستم لخت و حجیم نظام اداری کشور و احراز مسولیت ها بدون در نظر گرفتن کارآمدی یکی از چالش های جدی پیش رو است.

از همین رو به بررسی ماهیت این چالش ها می پردازیم: توسعه نامتوازن در سنوات گذشته بخاطر نبود نقشه عملیاتی مبتنی بر آمایش سرزمین یعنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت سیزدهم و چالش های نظام اداری

دولت سیزدهم و چالش های نظام اداری