مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 04:002021-08-24اقتصادي

اژدهای هفت سر خشکسالی به دنبال مکیدن رگ حیات در مازندران!


معضل کم آبی و چالشی به نام خشکسالی سال ها است که زیست بوم کشورمان را تهدید می کند و حالا این اژدهای هفت سر پس از مکیدن دریاچه ارومیه ، هامون ، - اژدهای هفت سر خشکسالی به دنبال مکیدن رگ حیات در مازندران! ایسنا/مازندران معضل کم آبی و چالشی به نام خشکسالی سال ها است که زیست بوم کشورمان را تهدید می کند و حالا این اژدهای هفت سر پس از مکیدن دریاچه ارومیه ، هامون ، هور العظیم وغیره مسیرش به مازندران افتاده است.

تیر ماه امسال بود که مدیر حفاظت منابع آب منطقه ای مازندران عنوان کرد کارگروه بهره برداری و مصرف بهینه منابع آب به علت شدت گرما و به تبع آن کاهش آب پشت سدها کشت دوم را برای کشاورزان ممنوع کرد .

مازندران 565 هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد که 75درصد آن کشت آبی است ، محصول استراتژیک مازنی ها برنج بوده که نیاز به سطح ویژه ای از آب دارد، این بدین معنی است که اگر آب نباشد جمعیت بیش از سه میلیونی این استان دچار بحران زیستی و اقتصادی عظیمی می شود، چیزی مشابه آنچه که در خوزستان اتفاق افتاد و بلای جان مردم شد .

طبق آمار شرکت آب منطقه ای مازندران با وجود بارش ها, حجم مخازن سدهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است ،در همین رابطه محمد علی غلامی دانشیار گروه مهندسی آب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اژدهای هفت سر خشکسالی به دنبال مکیدن رگ حیات در مازندران!

اژدهای هفت سر خشکسالی به دنبال مکیدن رگ حیات در مازندران!