مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 04:402021-08-24اقتصادي

دلایل عدم عرضه برق در بورس انرژی را باید در وزارت نیرو جستجو کنیم


مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به اینکه عمده معاملات برق خارج از بورس معامله می شود، از عدم همکاری وزارت نیرو برای عرضه بیشتر برق در بورس انرژی خبر داد.

- به نقل از صدا و سیما، علی نقوی درباره ارزش معاملات برق در بورس انرژی گفت: از ابتدای امسال تا 30 مرداد، بیش از پنج میلیارد کیلووات ساعت به ارزش 298 میلیارد تومان در بورس انرژی دادوستد شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، از لحاظ حجمی 44 درصد و از نظر ارزشی 70 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه، برق باید در بورس عرضه شود اما تنها سه درصد برق در بورس انرژی معامله می شود.

وی با اشاره به این که از نظر قانونی زیرساخت های معامله برق در بورس انرژی مهیا است، اضافه کرد: زیرساخت قانونی و فنی، برای عرضه همه برق تولیدی در بورس فراهم است ضمن اینکه بورس انرژی ایران آمادگی دارد کل برق تولیدی کشور چه مصرف داخلی و چه صادراتی را در بورس عرضه کند.

نقوی گفت: باید دلایل عرضه نشدن برق در بورس انرژی را در وزارت نیرو جست وجو کنیم، زیرا عمده معاملات برق، خارج از بورس معامله می شود و سیاستگذار و تنظیم گر بازار برق، وزارت نیرو و شرکت توانیر است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران هم چنین تصریح کرد: شرکت های توزیع، برق خود را از نیروگاه های برق در بازار شبکه و خارج ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل عدم عرضه برق در بورس انرژی را باید در وزارت نیرو جستجو کنیم

دلایل عدم عرضه برق در بورس انرژی را باید در وزارت نیرو جستجو کنیم