مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 05:252021-08-24بين الملل

قدرتنمایی ابوظبی مقابل ریاض؛ تدوین طرح برکناری رییس جمهور فراری یمن


منابع آگاه از نشست رهبران حزب «المؤتمر الشعبی العام» یمن در ابوظبی با هدف تدوین طرحی ابتکاری برای برکناری کامل رییس جمهور فراری این کشور خبر می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول یمنی از نشست رهبران حزب المؤتمر الشعبی العام (کنگره مردمی یمن) در ابوظبی در چارچوب حرکت اخیر این سازمان برای برکناری عبد ربه منصور هادی رییس جمهور فراری در ائتلاف عربی متجاوز به یمن، وزنه ای در قدرت به حساب نمی آید، همچنان در ریاض به سر می برد و تاکنون بارها زمزمه های برکناری او از قدرت به گوش رسیده است.

هادی 75 ساله،  به دلیل سن بالا و وضعیت سلامت جسمی اش در اداره یمن ناتوان است و اعتمادی به او در قدرت نیست و بیشتر، یک رییس جمهور نمادین و فراری به شمار می رود که به رقم تاکید ریاض به حفظ این سمبل، ابوظبی به دنبال حذف دایمی او از قدرت است.

تدوین پیش نویس طرح برکناری هادی از قدرت در ابوظبی این مقام یمنی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با وبگاه و واگذاری اختیارات او به یک بدنه سیاسی جدید است.

 وی افزود که این طرح شامل پیشنهادهای متعددی است که انتقال اختیارات هادی به یک معاون توافقی به همراه چهار دستیار یکی از آن هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرتنمایی ابوظبی مقابل ریاض؛ تدوین طرح برکناری رییس جمهور فراری یمن

قدرتنمایی ابوظبی مقابل ریاض؛ تدوین طرح برکناری رییس جمهور فراری یمن